Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

onsdag, mars 04, 2009

Konstigt

Ligger i sängen efter innebandy och en kycklingtallrik med pommes. Besöktes biografen i Sickla i går. Alla människor måste ju bara se Män som hatar kvinnor. Eller måste man det? Alla har ju läst boken. Så även jag. Fast det var ganska längesen så jag kom inte ihåg så mycket. Alltså blev jag nu jätteförvånad när det visade sig att den "mördade" fortfarande levde. Det blev kanske du också nu om du ska se filmen och inte har läst boken. Fast det har ju alla konstaterade vi nyss. Jag hade inte heller någon aning om att Martin, spelad av Peter Haber, här med annat efternamn än Beck, hade litet slakteri i källaren. Alltså blev det både överraskande och lite spännande. En okej film och bara att instämma i att Noomi Rapace är den stora behållningen. Och så Peter Andersson som det stora svinet som får vad han tål, så att säga.

Känn ingen press, Anna, men det ska bli intressant och se vad det där konstverket innebär. Konstfackseleven har ju sagt att allt kommer att få sin förklaring och sitt berättigande när det hela väl presenteras. Jag säger inte att det inte är så, men just nu känns det hela onekligen lite tveksamt. Samtidigt som hon redan fått fram en poäng. Om det är så att den psykiatriska akutvården hänger på en patient mer eller mindre är det definitivt kris och läge att kika över det där (Det har hävdats att nu var det kanske någon som inte fick hjälp eftersom hon tog upp en plats.).

Det där med att spreja ner tunnelbanevagnar känns helt ointressant. Så nog om det. Och nog med djuplodande konstkritik för i dag.

Tänkte nu förflytta mig, lägga mig framför tv:n istället med kaffe och kanelbulle och titta på nytt seriöst dokukoncept på trean, Diagnos okänd. Låter lite som ett verkligt House, ett läkarteam sätter tänderna i sjuka människor med symptom, men utan diagnos. Som upplagt för hypokondri.

För övrigt har jag uppmärksammats på att Växjö slagit ut smålandskonkurrenterna Troja i någon sorts slutspel (heter nog något annat) och på något sätt en chans att ta sig till elitserien. Bara en sån sak.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida