Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, mars 08, 2009

Musik Non Stop

90-talet är tillbaka. The Pains of Being Pure at Heart är unga amerikaner som gör indiepop som vi vill ha den, som den lät då när det begav sig. Vackra melodier, trasiga gitarrljud, ooo-aaa-körer och harmonier som får mig att tänka på Popsicles Lacquer från 92.

Sen har vi Luke Temple och hans Here We Go Magic. Ännu en platta av 2000-talet inspelad i ett sovrum (det säger alla). Underbart, utmanande och lite läskigt. Något i den stilen presenteras det hela med på hemsidan. Musik som kräver lite av den som lyssnar.

Tillbaka till 90-talet. Fast nu. Olle Ljungström och Perssons Pack är tillbaka efter sju respektive fjorton år. Har inte hört någon av de här inspelningarna än, men båda finns naturligtvis i min skivsamling sedan tidigare. Jag vill slå ett extra slag för Olle, han är en fantastisk artist. Om du missade dokumentären om honom på tv se den på något annat sätt. Intressant, tragiskt och - fint.

Nu ska jag försöka ta mig till Bromma för fotboll. Har skolkat från många korpmatcher, men i dag är det dags.

För övrigt kommer Glasvegas tillbaka och spelar på Cirkus den 3 maj. Hur gick det till? Var annonserades detta? Biljetter köpes förmodligen på andrahandsmarknaden.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida