Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

tisdag, april 14, 2009

De olika stånden

Det var påska det. Tillbaka på jobbet känner jag väl mig snarare nattstånden än uppstånden. Gick och köpte Vitamax Man på lunchen. Men alla arbetsdagar har ett slut och så här efter ett träningspass, ett lass räkcrepes och soffläge framför Champions league får jag anses vara med i matchen igen.

Ledigheten tillbringades mest på vägarna och i Göteborg. I Gtb bjöds det familj, matlagning, en tur på stan och något så sällsynt som operett. På operahuset nere i hamnen, med utsikt över barken Viking där jag tillbringade ett gymnasieår för längesen, beskådades Läderlappen av Strauss d.y. Fast här var det Göteborg och 60-tal och en text tolkad av Calle Norlén. Verkligen påkostat och snyggt. Inte mycket till drama eller historia, men det är nog inte meningen heller. Det är musiken och sången som gäller. Tror jag. Kul att se något jag inte annars skulle ha sett.

I bilen var det inte mycket operettmusik utan mer Bat for lashes - Two suns, Fever Ray och The hold steady live - A positive rage.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida