Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

söndag, april 26, 2009

Early bird

Det är härligt att vakna alldeles för tidigt en söndagsmorgon. 06.30 i samband med att S går till jobbet slår jag upp ögonen, öppnar balkongdörren och inser vad det innebär att bo i en sjöstad. Måsarna skrattar sig hesa medan de cirklar över taken.

Det är inte för att jag legat väldigt länge som jag vaknar, hade knappt hunnit smälta gårdagens goda och trevliga middag som intogs tillsammans med före detta kollegor, det är ljuset och stillheten. Jag vill vara vid medvetande och njuta av ledigheten. Och det gör jag, varken svininfluensa, tandvärk eller att det är deklarationstider - inte helt okomplicerat när bostadsaffärer ska redovisas - biter på mig. I dag.

Kan också rapportera att ozonskiktet över balkongen är mycket tunt. Satt inte där mer än någon timme i går. Har fått en väl markerad u-ringning och skarpa linjer på överarmarna. Rött - vitt, rött - vitt.

Äntligen. Det har inte hänt mycket på min personliga musikfront på ett bra tag. I går planerades det och redan i maj åker vi iväg några stycken till en studio någonstans ute i landet. De inspelningar som finns är inte så tokiga, men det är trots allt bara snabbt producerade demos. Nu tar vi det från början, går tillbaka till grunderna och försöker hitta ett sound och ett uttryck i en riktig studio. Det är något som får mig att leva, ett fantastiskt nöje. Som om inte allt annat vore nog.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida