Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

lördag, november 07, 2009

Slutspel



Mitt "slutspelsskägg" är större än något skägg någonsin har varit. På mig, alltså. Snart är det moget att rakas av. Tror jag. Skäggrock har ju haft en uppsving under det senaste året och nog är det något åt det hållet jag ägnar mig åt också. Och snart är det jul igen.

Även om jag ser lite otymplig ut med en massa valkar på bilden ovan vill jag påstå att det inte är riktigt överensstämmande med verkligheten. Det går väl i och för sig lite upp och ner med träningen, men i går morse steg jag upp vid sex, och så ner med ett glas vatten, in med en snus och ut i mörkret. Det är en frisk upplevelse att vara ute i morgondimman före de flesta andra och springa längs kajerna utanför knuten och över till Södermalm med lätt pigg musik i lurarna - Fibes Oh Fibes 1987. Sen en rejäl frukost med gröt och iväg till jobbet.

Och i dag har förmiddagen ägnats åt en och en halv timmes yoga på Nautilus. I kväll passar jag på att gå ut på stan för lite umgänge och musik, det lär bli lite annat som gäller den närmaste tiden framöver. Kanske Pet Sounds bar och på Debaser Slussen spelar Bruket och på Strand Brothers of End.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida