Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, december 17, 2009

Insnöad

Nu är jag där. Det är kiss och bröstmjölk i min säng. Jag har kräk på tröjan och går med långa korvar med ihop-pressade blöjor som väger många kilon till sopnedkastet. Och jag tror inte det kan bli bättre.

Jag kan inte låta bli att stå och titta på henne när hon sover, eller att nosa på hennes mage för att hon luktar så gott (nu när navelstumpen ramlat bort och liklukten försvunnit).

Hon har sofistikerad musiksmak, min dotter. Jag placerar henne framför högtalarna och vi lyssnar på The Sea and Cake, fortsätter med Glasvegas och avslutar med Yo La Tengo. Hon somnar direkt och sover i ett par timmar. Jag tror det är ett bra betyg? Hon kan det där. När hon var i magen var hon med på både Springsteen och Morrissey.

Vi har redan hunnit se flera fotbollsmatcher tillsammans. Hon sover på mitt bröst. Publiksorlet och Ola Anderssons analyser söver henne. Jag sitter blixtstill i 90 minuter för att inte väcka henne, så att S ska få sova en stund.

Så där lever vi insnöade i vår lägenhet. Längesen jag hade tid att lyssna på så mycket musik och se så många matcher. Ska göra ett litet gästspel på jobbet ett par dagar nästa vecka, sen blir det ledigt två veckor till.

Tog mig förresten ut ett par timmar förra veckan och var på anställningsintervju. Det kändes bra. Vet att de sedan kollat en del referenser. Sen har jag inte hört något?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida