Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, februari 18, 2010

Helt sjukt

Det har sina fördelar att vakna mitt i natten feberyr och med influensamage. På väg ner i sängen igen inser man att det pågår OS-hockey. Nu när den kommande dagen ändå verkar förstörd lägger jag mig i soffan och ser Sverige slå Tyskland med 2-0. En okej inledning, antar jag. Nu blir det bara svårare.

När vi alla vaknade till framåt förmiddagen visade det sig att vi var två i familjen som hade behövt blöja. Det var bara en som hade det.

Jag som aldrig är sjuk (-anmäld). Det tog emot att så här första veckan på nya jobbet ringa mig sjuk. Men vad göra? Så var det. Så är det.

Nu ligger jag här och slumrar, intar vätska och lyssnar på Thåströms bekännelser. Vet inte om jag orkar se tv, dvd eller spela tv-spel. Troligen inte.

2 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Krya på dig! På lördag kommer vi och hälsar på...

3:27 em  
Blogger Björn Johansson sa...

Ja, det är ju lite dålig timing. Men tror det ska vara bra då, brukar inte vara så långvarigt sådant här...

4:37 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida