Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

måndag, mars 08, 2010

Jag ska också vara hemma

I dagens post/adresserade reklam: S får reklam för barnkläder, undertecknad får inbjudan till filmvisning av finansiell rådgivare.

Vet inte om det har med saken att göra, det bara slog mig att det är internationella kvinnodagen i dag.

Och i dag drar Carlos Rojas/TCO igång kampanjen Klart jag ska vara hemma för att fler män ska vara föräldralediga (syns väl inte i publicerat skick men varken Carlos Rojas eller föräldraledig gillas av bloggers rättstavningsprogram).

I alla fall. Klart man ska. Från någon gång i höst. Man är väl en modern man, inte en dinosaurie.

Att inte gå till ett jobb på flera månader låter bra. Kommer man längta dit, tror knappast det, så är väl det bra också, förr eller senare lär man ju hamna där igen.

Har bara inte tagit det där på jobbet ännu. Kanske inte något att dra upp så här under den första månaden. Först introduktion och utbildning sedan ledighet. Men så blir det, det är en rättighet jag tänker ta mig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida