Kunst und Kultur

Jag, en småländsk pappa, låtskrivare, skådespelare och statlig tjänsteman i Stockholm skriver om familjeliv, fin- och fulkultur, fotboll, musik och om precis vad som faller mig in.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Hammarbysjöstad, Sweden
Björn Wilner

torsdag, januari 01, 2009

Jag bor inte här längre

Sista kvällen/natten på Bohusgatan. Nytt år, nytt liv. Det var väl 10 år sedan senast, dags att ge sig på sambolivet igen. Har gått igenom lådor och skåp, texter, kort, brev, artiklar och blivit påmind om mitt liv, om människor jag mött, om mig själv. En del kastat, det mesta nedpackat.

Nu sitter jag här och väntar bland alldeles för många kartonger. Det enda som är brukbart är säng, dator och tv. Tittar på Comedy Centrals svenska premiärsändning och ser Pamela Anderson grillas. Innan jag packade ihop knäckte jag Guitar Hero-spelet. Ja, fortfarande på nivån - Easy. Dags att gå vidare.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida